Ahad, 26 April 2015

Syukur.......atas segala kurnia

Setiap kali suamiku pulang dari masjid, pasti ada nasihat dan butiran kata yang disampaikan, hasil penyampaian Imam di Masjid Benut, Benut...

Salah satunya...sahabat Nabi ditanya...apakah yang paling kamu sukai..Jawab sahabat tersebut.. Sakit...nama sahabat Nabi tu suamiku x ingat..hehehe

Minggu lepas, aku demam, kemudian ank kedua ku, selepas tu anak sulungku pula demam, bila yang sulung baik, yang kedua pula batuk selsema, dan sekarang aku pula, demam, batuk dan selsema...
Inilah ujian sakit, sakit memang pedih..Macam manalah sahabat nabi ni suka sakitkan..
Sebenarnya sakit ni dapat menghapuskan segala dosa... Amiiin..moga2.. Allah mengampunkan dosa-dosaku...

Esok, kami sekeluarga akan ke HSA JB, rawatan susulan anakku yang prem tu...'premature' atau pramatang dan aku cuti rehat khas esok...sebelum ni crk utk parents n adik2, sekarang ni crk untuk anak pula..begitula putaran kehidupan.. Tanggungjawab semakin bertambah..Peranan kat sekolah tak kurang hebatnya.. Sabtu lepas, kursus di SMK Benut, pensyarah dari Institut Perguruan Temenggong Ibrahim mengatakan, guru tidak perlu mengajar pelajar cara menjawab soalan tetapi guru perlulah mengajar pelajar cara berfikir akan konsep supaya dapat menjawab soalan...

sukar kan??
itulah guru abad ini....
Perlu kreatif dalam mendidik....

Bolehkah aku???
Takut.....
Namun perjuangan mestilah diteruskan....
insyaAllah...
Sekejap lagi nk fotostat bahan untuk pelajar esok..sebab aku tiada di sekolah esok..at least ada kerja dibuat sepanjang ketiadaan ku...

Terima kasih Ya ALLAH...
Atas kurniaanMu